"" Purple Area: Milano Designweek - Zona Tortona

tisdag, maj 03, 2011

Milano Designweek - Zona Tortona

Än har jag inte gett upp Milanorapportering utan här kommer ytterligare några inlägg. Det var så otroligt mycket att titta på under våra fyra dagar och det är mycket som tar tid att ta in. Jag tog en hel del foton av blandad kvalitet ska tilläggas, men jag känner att jag gärna vill visa dem ändå. Zona Tortona var en av de stadsdelar som öppnats upp för utställningar. Den här delen av stan var, om man bortser från Swedish Lovestories provisoriska lokaler, en lite shabbigare del av stan och med ett mer basic sätt att visa upp sin design. Men ändå rätt kul att gå igenom. Behöver jag tillägga att det var mycket lampor och stolar.


Some more images from the Design Week in Milan. This part of the town was a little bit more rough and also the design was presented in a more basic environment than the big fair on the other side of the town. It was a lot of lamps and chairs and rough wood or glass. The industrial style was very much presented.

Foto Purple Area

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...